Pautes bàsiques per fer els nostres vídeos accessibles

Tenir els continguts accessibles ha de ser una pauta bàsica en totes les nostres creacions.

Des de la ONCE ens han fet arribar un document amb tot el que hauríem de tenir en compte per tenir uns materials d’òptima qualitat en format audiovisual.

Tot seguit us fem un resum amb els termes més importants:

• Serà important sempre subtitular tots els nostres vídeos de manera sincronitzada, per tal de fer-ho podem utilitzar qualsevol de les eines disponibles (Youtube, Aegisub, etc..)
  • Els subtítols han d’estar centrats en la part inferior de la pantalla i recomanablement en  dos línies.
  • Hem de facilitar la lectura, mirant de no posar més de 37 caràcters per línia.
  • La millor forma d’integrar aquests subtítols és afegint l’arxiu de text de forma separada i no integrant-lo com a part de la imatge. D’aquesta manera l’alumne podrà modificar el color i la mida del text per llegit més còmodament.
  • Quan tinguem un vídeo on hi ha una acció que és important per a transmetre el missatge, haurem de posar les transcripcions del que està passant de forma molt breu. Així persones amb discapacitat visual podran escoltar aquest text i saber que està passant en la imatge.
  • Si hi ha cap diàleg, farem servir un color per a cada persona que parla, i sempre el mateix color per a cada persona.

Si voleu saber més podeu consultar el document complert.